:)

:)

dinsdag 5 augustus 2014

DIY shortje!

Hoi allemaal, vandaag heb ik een diy (=do it yourself=doe het zelf) voor jullie... maar wat voor een? Ik ga van een lange zwarte broek een kort zwart shortje maken! Let's start!

Wat heb je nodig?

Een schaar (een die speciaal word gebruikt om stof te knippen).
Een oude broek of een broek die je gewoon nooit draagt (ik heb een broek gekozen die aan de onderkant hele wijde pijpen had en dat vond ik niet mooi dus heb ik die gebruikt).
Een vuilniszak (waar je de broek op knipt, want er komen allemaal stofjes/pluisjes van af!
Een stift.

Laten we beginnen! We doen het als volgt....

1. Pak de stift en zet een streepje tot hoelang/kort je hem wilt.... (doe dat ook bij de andere broekspijp)
2. En dan kunnen we gaan knippen, probeer zo recht mogelijk te knippen. Als dat niet lukt... maakt het niet heel erg uit.
3. Wanneer we alles hebben geknipt... slaan we de broekspijpen twee keer om, zo kan je niet zien als het niet heel recht is geknipt, als jouw broekje wel recht is kan je het ook zo laten!
4. Als je wilt kan je hem nu ook nog versieren maar ik heb daar niet voor gekozen :)

Dit was mijn broek voor de diy...




Dit was hem toen ik de diy had uitgevoerd :)






Bedankt voor het lezen en ik hoop dat jullie er wat aan hadden, nog een fijne diy dag! :)

Geen opmerkingen:

Een reactie posten